2019-05-03 05:00Press release

Bemz utökar sin Loose Fit-kollektion med sammet och linneblanding

Bemz utökar sin Loose Fit-kollektion av soffklädslar i prisvänlig sammet och linneblanding.

Bemz har etablerat sig som en ledande aktör inom IKEA-hacking med sina unika överdrag som helt förvandlar utseendet av IKEAs soffor, fåtöljer och stolar. Dess unika Loose Fit-look inkluderar nu även en utvald kollektion av samtida sammet och linneblandning för lite mer vardagslyx. Kollektionen finns att köpa nu exklusivt på bemz.com.

Bemz Regular Fit cover for IKEA Ektorp sofa, fabric: Simply Velvet Moleskin. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Regular Fit-överdrag till IKEA Ektorp, tyg: Simply Velvet Moleskin. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Med tyngdpunkt på hållbarhet och medveten konsumtion har Bemz som mål att förlänga livet på IKEA-möbler på ett personligt sätt. Bemz unika Loose Fit-stil inkluderar nu även de mer prisvänliga kollektionerna Simply Velvet och Simply Linen. Genom att introducera den populära passformen till ett lägre pris hoppas Bemz att kunna locka en bredare publik att anamma looken.

Bemz Loose Fit cover for IKEA Karlstad sofa, fabric: Simply Linen Deep Navy Blue. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit-överdrag till IKEA Karlstad, tyg: Simply Linen Navy Blue. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Designen är inspirerad av avslappnad italiensk elegans med sina synliga sömmar och utmärkande golvlånga kappa. Tillsammans med Simply Velvet- och Simply Linen-nyheterna förvandlas det vanligtvis bohemiska Loose Fit-snittet till ett modernt, mer välordnat uttryck.

Bemz Regular Fit cover for IKEA Klippan sofa, fabric: Simply Velvet Cognac and Sergel Jet Black furniture legs. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Regular Fit-överdrag till IKEA Klippan, tyg: Simply Velvet Cognac och Sergel 14cm möbelben i Jet Black. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Den nya Simply Velvet-kollektionen består av sju trendsäkra kulörer; Cognac, Classic Burgundy, Clover Pink, Moleskin, Pigeon, Sand Beige och Teal Blue. Den karakteristiska mjukborstade Simply Linen-kollektionen har även utökats med fem bästsäljande nyanser; Ivy Green, Mineral Blue, Navy Blue, Teal Blue och Zinc Grey. Båda Simply-kollektionerna finns tillgängliga i Bemz normala passform för alla IKEA-möbler.

Bemz Loose Fit cover for IKEA Söderhamn sofa, fabric: Simply Velvet Pigeon. Bemz cover for IKEA Söderhamn footstool, fabric: Belgian Linen Blend Unbleached with Kastell 14cm Natural furniture legs. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit-överdrag till IKEA Söderhamn, tyg: Simply Velvet Pigeon. Bemz-överdrag till IKEA Söderhamn fotpall, tyg: Belgian Linen Blend Unbleached med Kastell 14cm möbelben i Natural. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Bemz cover for IKEA Stocksund sofa, fabric: Simply Velvet Classic Burgundy. Cushion: Sage Rosendal Pure Washed Linen. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Regular Fit-överdrag till IKEA Stocksund, tyg: Simply Velvet Classic Burgundy. Kudde: Sage Rosendal Pure Washed Linen. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit cover for IKEA Ektorp sofa, fabric: Simply Linen Ivy Green. Cushion: Brera Lino Linen Natural by Designers Guild. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit-överdrag till IKEA Ektorp sofa, tyg: Simply Linen Ivy Green. Kudde: Brera Lino Linen Natural av Designers Guild. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit cover for IKEA Karlstad sofa, fabric: Simply Velvet Sand Beige. Cushion: Sage Rosendal Pure Washed Linen. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit-överdrag till IKEA Karlstad, tyg: Simply Velvet Sand Beige. Kuddar: Sage Rosendal Pure Washed Linen. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Bemz Regular Fit cover for IKEA Karlstad sofa, fabric: Simply Velvet Clover and Kastell 18cm Natural furniture legs. Cushion: Sage Rosendal Pure Washed Linen. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Regular Fit-överdrag till IKEA Karlstad, tyg: Simply Velvet Clover Pink och Kastell 18cm Natural möbelben. Kudde: Sage Rosendal Pure Washed Linen. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit cover for IKEA Söderhamn sofa, fabric: Simply Velvet Sand Beige. Bemz Loose Fit cover for IKEA Söderhamn footstool, fabric: Simply Velvet Cognac. Styling: Annaleena Leino. Photography: Kristofer Johnsson

Bemz Loose Fit-överdrag till IKEA Söderhamn, tyg: Simply Velvet Sand Beige. Bemz Loose Fit-överdrag till IKEA Söderhamn fotpall, tyg: Simply Velvet Cognac. Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Sofföverdrag från 2299 kr.

Simply Velvet-kollektionen erbjuds i nyanserna: Classic Burgundy, Cognac, Clover Pink, Moleskin, Pigeon, Sand Beige och Teal Blue. Även Deep Navy Blue, Ivy Green, Silver Grey och Zink Grey.

Simply Linen-kollektionen erbjuds i bästsäljande färgerna: Ivy Green, Mineral Blue, Navy Blue, Teal Blue och Zinc Grey. Även Absolute White, Graphite Grey, Unbleached och Silver Grey

Loose Fit-passformen finns tillgänglig till följande IKEA-serier: Ektorp, Karlstad, Söderhamn, Klippan och Kivik. Även Jennylund, Henriksdal, Klappsta och Nils stol-serier.

Stylist: Annaleena Leino. Fotograf: Kristofer Johnsson

Ladda ner högupplösta bilder

Bemz är ett globalt e-handelsföretag som fokuserar på skräddarsydda överdrag och utbytbara möbelben till IKEA-möbler. Med tyngdpunkt på hållbarhet och medveten konsumtion har Bemz som mål att förlänga livet på IKEA-möbler på ett personligt sätt. Bemz maskintvättbara överdrag sys på beställning i Europa och tillverkas av noga utvalda tyger. Med Bemz utbud av möbel-accessoarer kan man förvandla utseendet på sina IKEA-soffor, fåtöljer och andra möbler.